باسلام و احترام

به استحضار می‌رساند در خصوص صدور روادید تحصیلی (ویزا) نکات زیر به دانشجویان بین الملل اطلاع رسانی و مورد توجه قرار گیرد.

۱_ پیرو نامه به شماره ۹۹۹۶۱۰۲ با توجه به این موضوع که دانشجویان بین الملل حتماً باید در زمان ثبت نام دارای روادید تحصیلی معتبر باشند و جهت دریافت اقامت پیش از اتمام اعتبار روادید (۳۰ روز) به دفتر امور کنسولی اداره کل دانشجویان و اعضای هیأت علمی خارجی معاونت بین الملل دانشگاه مراجعه نمایند و تا پایان تحصیل به صورت مستمر دارای اقامت تحصیلی باشند.‌، برای هر دانشجو تنها یکبار در دوران تحصیلی (قبل از شروع تحصیل) امکان درخواست ویزای تحصیلی وجود دارد.

۲_ در خصوص آن دسته از متقاضیان ویزای تحصیلی که از ویزای صادر شده‌ی خود در مدت اعتبار آن استفاده نکرده‌اند طبق قانون, آن نیمسال تحصیلی را از دست داده‌اند اما بر اساس اعلامیه امور کنسولی سازمان امور دانشجویان، در صورتی که دانشگاه طی نامه رسمی به امور کنسولی سازمان دلایل متقن عدم استفاده ایشان از ویزا را اعلام کند و برگه تعهدنامه دانشجو را ضمیمه آن کند با بررسی و موافقت ریاست کنسولی امکان ثبت مجدد درخواست (تنها یکبار) ویزای تحصیلی وجود دارد.

بنابراین دانشجویانی که فاقد روادید و اقامت تحصیلی هستند هرجه سریع‌تر جهت تعیین و تکلیف وضعیت خود به دفتر امور کنسولی معاونت بین الملل مراجعه نمایند.

۳_ متقاضیانِ درخواست ویزای تحصیلی به هیج عنوان جهت پیگیری صدور ویزای تحصیلی به سازمان امور دانشجویان مراجعه نفرمایند.

۴_ اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی از فرودگاه کیش تنها برای دانشجویان با شرایط خاص (متولد ایران، مشکلات امنیتی و…) فقط در صورت ارسال نامه رسمی از دانشگاه با ذکر دلایل امکان بررسی در کمیسیون موارد خاص کنسولی سازمان را دارد.
لازم به ذکر است طی مراحل فوق بیش از یک ماه زمان خواهد برد و هیچ تضمینی برای قبول درخواست وجود ندارد.

۵_ امکان قبول درخواست اتباع افغانستان برای ویزای کیش بسیار پایین است و تنها افراد متولد و مقیم ایران که مقیم بودنشان احراز گردد، شامل آن می‌شود.

ضمناً تاکیید می‌گردد متقاضیان ویزا در شهرستان پس از صدور ویزا جهت دریافت خروجی به پلیس استان محل سکونت خود مراجعه کنند و متقاضیان استان تهران جهت خروج باید به پلیس فاتب (مطهری-کوه نور) مراجعه نمایند.

جهت ثبت درخواست ویزا، مدارک لازم در سایت معاونت بین الملل قرار داده شده است.

‌‌‌‌‌باتجدید احترام