با سلام و احترام،

به پیوست جدول مبالغ و زمان بندی اعطای وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به همراه فایل راهنمای سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان برای استحضار و صدور دستور اقدام لازم ارسال می‌گردد. با توجه به رویکرد صندوق رفاه در سامانه یکپارچه به آدرس https:refah.swf.ir مبنی بر تسریع در امر پرداخت وام به دانشجویان متقاضی واجد شرایط، خواهشمند است دستور فرمائید ضمن رعایت دقیق نکات ذیل نسبت به اطلاع رسانی مؤثر در بین دانشجویان در خصوص نحوه ثبت وام متقاضیان و تأیید درخواست وام در بازه زمانی تعیین شده توسط کارشناسان محترم وام و تسویه حساب آن دانشکده / ‏دانشکدگان / مراکز اقدام لازم مبذول گردد:

۱) در مرحله اول سامانه یکپارچه صندق رفاه از روز دوشنبه ۱۵/‏۱۲/‏۱۴۰۱‬ تا روز جمعه ۱۵/‏۰۲/‏۱۴۰۲ برای دانشجویان واجد شرایط متقاضی دریافت وام تحصیلی و شهریه فعال خواهد بود. نظر به اینکه پرداخت وام به دانشجو صرفاً از طریق سامانه مذکورخواهد بود، لذا مطالعه دقیق فایل راهنمای سامانه توسط کارشناسان محترم آن دانشکده / ‏دانشکدگان / ‏مراکز (به منظور بررسی مدارک و نحوه تأیید درخواست‌ها) ‬ و توسط دانشجویان‬ (جهت ایجاد نام کاربردی، تشکیل پرونده برای متقاضیان فاقد پرونده و ثبت درخواست وام در مهلت مقرر) و همچنین اطلاع رسانی در خصوص نحوه ورود و کار با سامانه به دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.

۲) شرایط، ضوابط، مبالغ و زمان شروع ثبت نام وام ودیعه مسکن و ضروری نیز در مرحله بعدی متعاقباً طی بخشنامه جداگانه ای اطلاع رسانی خواهد شد.

۳) کارشناسان محترم حداکثر تا روز سه شنبه ۱۹/‏۰۲/‏۱۴۰۲( غیرقابل‬ تمدید) فرصت خواهند داشت تا نسبت به بررسی و تأیید در خواست‌های وام در سامانه جدید اقدام نمایند.

۴) ارائه و ثبت اطلاعات سند تعهد جدید (دارای شماره شناسه و رمز تصدیق) و گواهی کسر از حقوق ضامنین توسط دانشجویانی که در نیمسال تحصیلی جاری برای اولین بار تقاضای دریافت وام‌های صندوق را دارند، الزامی است. بدیهی است مسئولیت صحت سنجی سند تعهد و گواهی کسر از حقوق ضامنین بر عهده دانشکدگان / ‏دانشکده / ‏مراکز‬ خواهد بود.

۵) نظر به بارگذاری مدارک و مستندات درخواست وام در سامانه یکپارچه صندوق رفاه توسط دانشجو، ضرورت دارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نسبت به بررسی مستندات بارگذاری شده هر وام قبل از تأیید درخواست وام اقدام نمایند.

۶) توزیع اعتبار در نیمسال جاری برای وام‌های تحصیلی و شهریه همانند سنوات گذشته برای هر دانشگاه به صورت مجزا تخصیص داده می‌شود. شایسته است با در نظر داشتن محدودیت اعتبارات و با رعایت ضوابط و مقررات در چارچوب اعتبارات ابلاغی، برنامه ریزی لازم برای اعطای وام به دانشجویان مستعد کم بضاعت در اولویت قرار گیرد.

۷) به منظور خدمت رسانی مطلوب و تسریع در امر پاسخگویی به همکاران محترم دانشکده‌ها، خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اطلاع رسانی فراگیر و آموزش به دانشجویان و همچنین بررسی و رفع مشکلات آنان در دانشکده‌ها، کلیه درخواست‌ها صرفاً از طریق سامانه میز خدمت دانشگاه ارسال شود.